ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΤΕΛΙΚΟΥ ΤΟΥ YCM 2024

Εδώ θα βρείτε πιο λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις δοκιμασίες που αντιμετώπισαν οι διαγωνιζόμενοι. Οι μαθητές είχαν 45 λεπτά στην διάθεσή τους για να ολοκληρώσουν την κάθε δοκιμασία. Ο ανώτατος αριθμός πόντων για κάθε δοκιμασία που ήταν άψογα εκτελεσμένη ήταν 50.


1. Valeo – ADAS: Προσαρμοστικό Cruise Control (ACC) με λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης

Η VALEO προκάλεσε αίσθηση, ετοιμάζοντας ξανά κάτι πολύ ενδιαφέρον για τους συμμετέχοντες. Ένας αισθητήρας ραντάρ τοποθετήθηκε σε ένα ειδικό πάνελ. Οι συμμετέχοντες χρησιμοποίησαν τέσσερις βίδες για να διεκπεραιώσουν μια βαθμονόμηση χώρου, χρησιμοποιώντας έναν στόχο και μια μπροστινή κάμερα. Αν ο αισθητήρας είχε ρυθμιστεί σωστά, όλα τα ευρήματα / αποτελέσματα καταγραφόντουσαν στις αντίστοιχες φόρμες. Στο τελευταίο μέρος της δοκιμασίας, ήταν απαραίτητο να ελέγξουν τα απαραίτητα στοιχεία (εύρος, συχνότητα, διάρκεια) μέσω ενός παλμογράφου.

 

2. Varta – Καθορισμός των παραμέτρων του ηλεκτρικού συστήματος ενός οχήματος και έλεγχος της κατάστασης των μπαταριών

Η δοκιμασία της Varta αποτελούταν επίσης από αρκετά μέρη. Στο πρώτο μέρος οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να δοκιμάσουν την απόδοση της μπαταρίας του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της εκκίνησης και στο ρελαντί.

Στο δεύτερο, εξέτασαν το σύστημα φόρτισης του οχήματος, τσέκαραν για βλάβες, και μετά έπρεπε να βρουν τον τρόπο να εξαλείψουν την βλάβη. 

Στο τρίτο μέρος μέτρησαν την αποφόρτιση σε ένα σταθμευμένο όχημα και έπρεπε να υπολογίσουν κατόπιν πόση μπαταρία καταναλώθηκε στις 20 ώρες στάθμευσης. 

Στο τελευταίο μέρος, βασιζόμενοι σε μετρήσεις, έπρεπε να επιλέξουν την πιο κατάλληλη μπαταρία για εγκατάσταση από τις τρεις που υπήρχαν διαθέσιμες.

 

3. ZF Aftermarket – Διάγνωση και επισκευή της μετάδοσης, αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων, και επανασυναρμολόγηση του όλου συστήματος

Η δοκιμασία της ZF ήταν σαφώς χρονοβόρα: Διάγνωση του κιβωτίου ZF 8HP στο BMW X5 4000 408 HP σε 45 λεπτά και μετά επισκευή, αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων και τέλος επανασυναρμολόγηση του όλου συστήματος. Ακόμη και οι δάσκαλοι παραδέχτηκαν ότι και για εκείνους η δοκιμασία αυτή ήταν δύσκολη.

 

4. Bosch – Χρήση του διαγνωστικού KTS για εντοπισμό των σχετικών τιμών της μπαταρίας και εισαγωγή τους στους πίνακες ελέγχου

Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να αποφασίσουν τις σωστές τιμές της μπαταρίας υψηλής τάσης σε ένα ηλεκτρικό όχημα, χρησιμοποιώντας το διαγνωστικό KTS και να καταγράψουν στους πίνακες ελέγχου. Σε αυτή την δοκιμασία, δεν έπρεπε να ξεχάσουν να συνδέσουν το όχημα στον φορτιστή. Μια άλλη πρόκληση ήταν το ότι η γλώσσα του KTS ήταν στα Αγγλικά. 

5. Continental – Αντικατάσταση ιμάντα χρονισμού

Παραδοσιακά, η Continental επικεντρώνεται στον χρονισμό, και συγκεκριμένα στην αντικατάσταση ενός ιμάντα χρονισμού του VW 1.6/2.0 16V TDI CR (κωδ. Κινητ. CAYC/CFFB). Ιδιαίτερα αξιολογήθηκε η σωστή χρήση των τεχνικών φυλλαδίων, η ακολουθία των διαδικασιών και η σωστή χρήση των εργαλείων.

 

6. Elring – Αντικατάσταση φλάντζας

Η δοκιμασία της Elring αποτελούνταν από 7 υπο-καθήκοντα. Αναγνώριση του κινητήρα, εύρεση των σωστών ανταλλακτικών στον κατάλογο, αντικατάσταση της φλάντζας του σωλήνα εξαγωγής σύμφωνα με τις οδηγίες, αποσυναρμολόγηση του καπακιού των βαλβίδων και της κυλινδροκεφαλής, απομάκρυνση της κυλινδροκεφαλής από το μπλοκ του κινητήρα και έλεγχος του, επιλογή του σωστού πάχους της φλάντζας κυλινδροκεφαλής, επανεγκατάσταση των στεγανοποιήσεων, αντικατάσταση της στεγανοποίησης του λαδιού στον στρόφαλο χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που ήταν διαθέσιμα. 

 

7. Febi

Στην δοκιμασία της Febi, οι συμμετέχοντες έπρεπε πρώτα να ολοκληρώσουν ένα σύντομο θεωρητικό τεστ, να μετρήσουν την αντίσταση της επιλεγμένης υβριδικής μετάδοσης και ταυτόχρονα να ελέγξουν τις μετρήσεις χρησιμοποιώντας την διαγνωστική συσκευή Pico.

 

8. Filtron – Αναγνώριση και αντικατάσταση φίλτρου

 

Μια δοκιμασία που αποτελούνταν από διάφορα υπο-καθήκοντα. Στο πρώτο βήμα, οι μαθητές έπρεπε να ταξινομήσουν τα φίλτρα πάνω στο τραπέζι σε ομάδες. Στο δεύτερο βήμα, έπρεπε να εντοπίσουν που βρίσκονται τα φίλτρα καυσίμου, αέρα, λαδιού, καμπίνας και ξηραντήρα και να βρουν τον σωστό κωδικό φίλτρου και να το αντικαταστήσουν.

 

9. Meyle – Πλήρης αλλαγή λαδιών αυτόματης μετάδοσης

Σε αυτή την  δοκιμασία, οι μαθητές έπρεπε να πραγματοποιήσουν μια πλήρη αλλαγή λαδιών κιβωτίου σε ένα Mercedes C 220 (S205) BLUETEC / d (205.204) 120KW / 163 PS, 2143ccm OM 651.921. Οι διαγωνιζόμενοι ήταν απαραίτητο να ελέγξουν προσεκτικά την θέση της βαλβίδας αποστράγγισης και να βεβαιωθούν εάν το λάδι είχε αφαιρεθεί από μόνο ένα μέρος, ή δυο.

10. Moto-Remo  - Ανάλυση και αντικατάσταση του συστήματος υπερσυμπιεστή

Η Moto-Remo ήταν νέα παρουσία αυτή την χρονιά και είχε ετοιμάσει μια δοκιμασία για τους διαγωνιζόμενους κατά την οποία έπρεπε να ελέγξουν τα πιο σημαντικά μέρη ενός υπερσυμπιεστή που επηρεάζουν την σωστή λειτουργία και απόδοση του turbo.

 

11. NRF – Έλεγχος συστήματος Air Condition

Άλλη μια νέα παρουσία η NRF, η οποία απαιτούσε έλεγχο του συστήματος κλιματισμού για τους διαγωνιζόμενους. Οι μαθητές έπρεπε να να διαγνώσουν το πρόβλημα της έλλειψης ψυχρού αέρα στην αριστερή θυρίδα και να αναγνωρίσουν την βλάβη. Τυπικά οι μαθητές χρειάστηκαν τον λιγότερο χρόνο σε αυτή την δοκιμασία.

 

12. Schaeffler – Αντικατάσταση αλυσίδας χρονισμού

Αυτή την φορά η Schaeffler παρουσίασε μια δοκιμασία που είχε να κάνει με την αντικατάσταση της αλυσίδας χρονισμού σε ένα 1.8 TSI κινητήρα μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με την βοήθεια ενός εξεταστή.

 

13. Shell – Αλλαγή λαδιών κινητήρα και κιβωτίου

Η τελευταία δοκιμασία ήταν από την Shell και αποτελούνταν από δυο επιμέρους περίπλοκες διαδικασίες: Την αλλαγή του μηχανέλαιου και του λαδιού κιβωτίου. Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να βρουν στον κατάλογο το σωστό λάδι για τον κινητήρα και το κιβώτιο και έπρεπε να εξηγήσουν ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των λαδιών API GL 4 και API GL 5.